Indisk lammgryta

Det här receptet har jag fått av min dotter. Var hon har fått det ifrån vet jag inte. Jag förberedde allt kvällen innan. Jag la ner djupfryst kött i min slow cooker över natten. På morgonen hade kötet tinat och jag startade kokningen. 

(null)


2 gula lökar
3 vitlöksklyftor 
1 msk ingefära
1 tsk chili eller sambal oelek
1 tsk spiskummin
1 tsk paprikapulver
1 tsk koriander 
1/2 tsk nejlika (jag tog malda)
1 kanelstång
2 msk tomatpuré 
1 dl yoghurt 
1 burk krossade tomater
Ca 600 g kött t ex bog ( jag tog säkert dubbelt så mycket och det blev riktigt bra)
Salt och svartpeppar 

Enligt receptet ska man bryna lök och kött innan det får koka i 1 tim 30 min. Jag bara blandade ihop allt utan att bryna och lät det koka på låg temperatur i slow cookern i ca 11 timmar. Servera med ris och/eller naanbröd 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0