Tacorulle

Ibland får man lite taco-köttfärs över när man har ätit tacos. Igår gjorde jag en taco-rullle av våra rester. 

(null)

300-400 gram taco-kryddad köttfärs
3 ägg
Riven ost
Ev taco-sås och jalapeños 

Sätt ugnen på 200 grader. Knäck äggen och separera äggvitorna från äggulorna. Vispa äggvitorna till ett hårt skum och vänd ner äggulorna tills allt har blandat sig. Bred ut smeten på ett bakplåtspapper och ställ in i ugnen ca 10 min. 
Lossa försiktigt "omeletten" från plåten. Bred över köttfärsen och strö över riven ost, klicka ev taco-sås och jalapeños över. Rulla försiktigt ihop rullen likt en rulltårta. 
Ställ in i ugnen igen tills allt har blivit varmt. Jag värmde köttfärsen lite innan jag la på den så att det skulle gå lite snabbare att få allt genomvarmt. 
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0