Brunsås till snabblagad mat

Jag har länge funderat över hur jag ska göra brunsås utan mjöl i. För ett tag sedan kom jag på att man inte behöver krångla till det i onödan. 

Brunsås
1 dl creme fraiche
1 dl vispgrädde
Kinesisk soya
Salt och peppar

Koka upp allt på spisen. Klart att servera. Den blir tjock och god alldeles av sig själv.

Här serverade jag den till biffar och kokta morötter. Biffarna är också gjorda på enklast tänkbara sätt. Platta ut köttfärs och salta och peppra när de steks i smör. Klart!
Hade jag haft mer tid så hade jag nog även gjort en sallad och rårörda lingon.




Kommentarer
Postat av: Maria

Gott! Blev biffar här också idag (ostfyllda).. Jag brukar ha färskost i grädde/cf som "redning" blir krämigt och gott!
Kram :)

2014-09-24 @ 20:31:45
URL: http://mariasfavoriter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0