Drickyoghurt

Kärt barn har många namn. Jag har valt att kalla detta för drickyoghurt. När man gör den själv innehåller den inte alls den mängden socker som de man köper färdiga. Jag har valt att inte tillsätta något socker men mango är en frukt som i sig innehåller en hel del socker.

Drickyoghurt
2 pers

1 mogen mango
ca 2 dl turkisk yoghurt
1 dl grädde
2 dl mjölk
vaniljpulver, ingefära, malda nejlikor eller muskot
ev lite koncentrerad juice

Lägg skala och ta bort kärnan från mangon. slå sönder den i en matberedare. Klicka ner yoghurt och blanda en stund. Tillsätt grädde och mjölk. Om den är för tjock tar man lite mer mjölk. Smaksätt med någon krydda. Jag tycker att det är gott att kombinera ingefära och nejlikor. Jag brukar krydda försiktigt så att man bara anar smaken. Vill man ha mer fruktsmak kan man hälla i en skvätt koncentrerad apelsinjuice.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0